28 czerwca 2016

Drabble "To nie niebo, to życie"

Witajcie,

przedstawiam Wam kolejna prace konkursową-tym razem konkurs na drabble, który odbył się na Katalogu Granger. "To nie niebo..." zdobyło łącznie 56 pkt i znalazły się też osóbki, które uznały tekst jako najlepszy ze wszystkich prac konkursowych. DZIĘKUJĘ!!!



„To nie niebo, to życie”*
W Dzień Matki straciła ją na zawsze. Miała z wyróżnieniem skończyć Hogwart – jak jej mama, lub być zawodowym graczem w quidditcha – po ojcu. Wymarzona Rose, która była z nimi, odkąd oznajmiono, że Hermiona urodzi dziewczynkę.
Umarła, zniknęła i nigdy nie wróci.
To straszne uczucie urodzić dziecko, patrzeć na nie i przeżywać żałobę. Żałobę po czymś, czego nigdy nie było. Zespół Downa – rozbrzmiewał wyrok wydany przez los. Hermiona zastanawiała się, jak ją pokocha.
Pokochała! Rose zafundowała im najważniejszą lekcję życia, która trwa do dziś. Lekcję akceptacji, miłości i cierpliwości. Nauczyła ich, że dzieci nie są od tego, żeby spełniać oczekiwania rodziców.


*Cytat z filmu “Królestwo niebieskie” z małą podmianą słówka „świat” na „życie” - wydawało się to bardziej odpowiednie.
**Inspiracją do napisania tego tekstu, było wyznanie pewnej mamy, mamy dziecka z zespołem Downa, które swoim uśmiechem potrafi zarazić największego ponuraka.


7 komentarzy:

  1. Piękna :') Od razu mi na myśl przyszła książka Doroty Terakowskiej "Poczwarka", naprawdę ją polecam! Bardzo pouczająca i wzruszająca, ukazuje świat oczami dziecka z zespołem Downa. Co kilka stron płakałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. To był jeden z tych drabbli, które bardzo zapadły mi w pamięć i pewnie jeszcze przez jakiś czas będzie tam siedzieć. ;) Bardzo dojrzały temat. Chciałabym napisać coś mądrego, ale nie mam co, bo Ty już doskonale to zrobiłaś. Nie mam nic do dodania. W ogóle uważam, że to Twój najlepszy drabble z tych, które do tej pory napisałaś.
    I od razu zauważyłam teraz już brak przecinka po Dniu Matki, hah, uwierał mnie on tam od samego początku. xD I w sumie jeszcze jedno: nie mam pojęcia, jak moje oczy wyłapały to o tej porze, czysty przypadek, ale chyba Hermiona zastanawiała się, a nie zastawiała.
    Naprawdę bardzo, bardzo dobry tekst. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może "Twoje najlepsze drabble"? Bo to chyba r. nijaki. Dobra, nie wiem, wymiękam, mój mózg już nie pracuje. xD

      Usuń
    2. No cóż, ja i przecinki bardzo się nie lubimy, więc jak ktoś mi zwraca uwagę, to chętnie korzystam :) literówkę zaraz poprawię :D dziękuję Ci raz jeszcze za ocenę i komentarz :)

      Usuń